Archives

  • Sensos-e, Vol. 11(2)
    Vol. 11 No. 2 (2024)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • InterNetWorking Conference – Intercultural Week 2023
    Vol. 11 No. 1 (2024)

     

     

     

    Invited Editors for this issue:

    Ângela Couto 

    Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto

    inED - Centro de Investigação e Inovação em Educação 

    José António Costa

    Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto

    CLUP – Centro de Linguística da Universidade do Porto

     

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Mindfulness and self-compassion: From theory to practice
    Vol. 10 No. 3 (2023)

     

     

     

    Invited Editors for this issue:

    Carla Serrão 

    Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto

    inED - Centro de Investigação e Inovação em Educação 

    Cátia Oliveira

    Universidade Lusófona do Porto

    CPUP – Centro de Psicologia da Universidade do Porto

     

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Sensos-e, Vol. 10, N.º 2 (2023)
    Vol. 10 No. 2 (2023)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

     

  • Porto International Conference on Research in Education (Porto ICRE'22)
    Vol. 10 No. 1 (2023)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Heritage, Arts and Cultural Tourism
    Vol. 9 No. 3 (2022)

    Invited Editors for this issue: Maria de Fátima Lambert e Sérgio Veludo

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Sensos-e, Vol. 9, N.º 2 (2022), with thematic section "Internal Forum P.Porto 2021"
    Vol. 9 No. 2 (2022)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

    Thematic Section "Internal Forum P.Porto 2021"

    Guest Editors for this section: Fernando Diogo; Maria José Araújo; Paulo Delgado

  • From the History of Education to historical and heritage education
    Vol. 9 No. 1 (2022)

    Invited Editors for this issue: Cristina Maia e Sérgio Veludo

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Sensos-e, Vol. 8, N.º 2 (2021)
    Vol. 8 No. 2 (2021)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Experiences, challenges and learning in times of COVID-19: Educational and institutional contexts
    Vol. 8 No. 1 (2021)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Sensos-e, Vol. 7, N.º 3 (2020)
    Vol. 7 No. 3 (2020)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Sensos-e Vol. 7 N.º 2 (2020)
    Vol. 7 No. 2 (2020)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Porto International Conference on Research in Education (ICRE'19)
    Vol. 7 No. 1 (2020)

    Editor: Manuela Pessanha

    Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo

     

  • Logo of the Conference

    Internal Forum P.PORTO
    Vol. 6 No. 3 (2019)

    Guest editors for this issue: Fernando Diogo; Maria José Araújo; Paulo Delgado

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Papers included in this special number were reviewed by specialist researchers in the field of Education, namely: Alfredo Soeiro, FEUP; Gabriela Trevisan, ESE Paula Frassinetti; Carina Coelho, ESE-P.Porto; Daniela Gonçalves, ESE Paula Frassinetti; Ana Isabel Silva, Escola Superior de Educação de Viseu/IPV; Emília Coutinho, Escola Superior de Saúde de Viseu/IPV; Óscar Bernardes, ISCAP; Mário Cruz, ESE-P.Porto; Rui Teles, ESE-P.Porto; Ricardo Gonçalves, ESE-P.Porto; João Carvalho,Universidade Portucalense

  • Logo of the Conference

    INW2019
    Vol. 6 No. 2 (2019)

    Guest Editors for this Issue: Mário Cruz; Cristina Pinto

     Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Papers included in this special number were reviewed by specialist researchers in the field of Education, namely: Ana Cea, Universidade do Minho; Ana Gomes, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Ana Sofia Pinho, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa; Ana Pinheiro, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Daniela Mascarenhas, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Fátima Lambert, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan,  Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Herminda Otero, Universidade do Minho; José António Costa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Joaquín Sueiro, Universidad de Vigo - Facultad de Filología y Traducción; Manuela Raposo Rivas, Universidad de Vigo; Maria Elisa Sousa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Mário Cruz, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Marina Silva, Politécnico de Castelo Branco; Paula Medeiros, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rafael Dias, Católica Porto Business School; Susana Martins, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto.

  • Logo of the Conference

    Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other Sign Languages
    Vol. 6 No. 1 (2019)

    Guest Editors for this Issue: Celda Morgado; Ana Maria Brito

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

     

    Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in the area, namely: Aline Pizzio - Universidade Federal de Santa Catarina; Ana Mineiro - Instituto Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa; Ana Fernández Soneira - Universidade de Vigo; Adriana Baptista - Instituto Politécnico do Porto; Brendan Costello - Basque Center on Cognition, Brain and Language; Carlo Cecchetto - Centre National de la Recherche Scientifique / French National Centre for Scientific Research, Structures Formelles du Langage;  Inmaculada Báez Montero -  Universidade de Santiago de Compostela; Isabel Galhano - Faculdade de Letras da Universidade do Porto; Roland Pfau - Universidade de Amesterdão; Ronice Quadros - Universidade Federal de Santa Catarina

  • Sensos-e Vol 5 No 2 (2018)
    Vol. 5 No. 2 (2018)

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Multimedia Editor: Armando Silva

  • PEEP'17 - Primary English Education in Portugal
    Vol. 5 No. 1 (2018)

    Guest Editors for this Issue: Mário Cruz; Cristina Pinto

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Multimedia Editor: Armando Silva

     

    The papers included in this special number were evaluated under a panel of highly-qualified English Language Teachers, Linguistics and Social Science researchers, namely: Ana Raquel Simões, Universidade de Aveiro; Ana Isabel Andrade, Universidade de Aveiro; Celda Choupina, Politécnico do Porto; Manuel Bernardo Canha, Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; José António Costa, Politécnico do Porto; Maria Alfredo Moreira, Universidade do Minho; Mário Cruz, Politécnico do Porto; Miguel Cuevas Alonso, Universidade de Vigo; Miguel Santos Rego, Universidade De Santiago de Compostela; Miguel Prata, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rui Bessa, Politécnico do Porto; Teresa Gonçalves, Politécnico de Viana do Castelo; Sofia Araújo, Universidade do Porto; Sandie Mourão, Universidade Nova de Lisboa; Susana Martins, Politécnico do Porto.

     

  • Vol. 4 No. 2 (2017)

    General issue.

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Multimedia Editor: Armando Silva

  • Sensos-e ICRE'17
    Vol. 4 No. 1 (2017)

    Editor: Miguel Augusto Santos

    Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo

    Multimedia Editor: Armando Silva

    Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in each area, namely: Alda Coelho – Hospital de S. João, Porto; Amélia Almeida – Universidade Federal de S. Carlos, Brasil; Ana Castro Zubizarreta – Universidade de Cantabria, Espanha; Ana Mineiro – Universidade Católica Portuguesa, Lisboa; António Marques – Instituto Politécnico de Setúbal; António Moreira – Universidade de Aveiro; António Ricardo Mira – Universidade de Évora; Carlos Afonso – Escola Superior de Educação Paula Frassinetti, Porto; Catarina Martins – Associação de Paralisia Cerebral de Viseu; Célia Oliveira – Universidade Lusófona do Porto; Clara Cruz Santos - Universidade de Coimbra; Dora Castro – Universidade de Aveiro; Eduardo Carqueja – Universidade do Porto; Gonçalo Marques – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Graça Carvalho – Universidade do Minho, Braga; Irene Cadime – Universidade do Minho, Braga; Isabel Correia – Escola Superior de Educação de Coimbra; Isabel Flávia Vieira – Universidade do Minho, Braga; Isabel Pereira – Instituto Politécnico de Leiria; Ivone Duarte – Universidade do Porto; João Vaz – Escola Superior de Educação de Coimbra; Jorge Adelino Costa – Universidade de Aveiro; José Carlos Morgado – Universidade do Minho, Braga; José Carlos Santos – Escola Superior de Enfermagem de Coimbra; José Portela – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Lorea Fernandes Olaskoaga – Universidade do País Basco; Luís Menezes - Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Manuel Ortega Cantero – Universidade de Castilla-la-Mancha; Orquídea Coelho – Universidade do Porto; Rita Fonseca – Associação para o Planeamento da Família; Susana Marinho – Universidade Fernando Pessoa; Teresa Gonçalves – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Zélia Anastácio – Universidade do Minho, Braga