Archives
-
Sensos-e, Vol. 11(2)
Vol. 11 No. 2 (2024)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
InterNetWorking Conference – Intercultural Week 2023
Vol. 11 No. 1 (2024)Invited Editors for this issue:
Ângela Couto
Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto
inED - Centro de Investigação e Inovação em Educação
José António Costa
Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto
CLUP – Centro de Linguística da Universidade do Porto
Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Mindfulness and self-compassion: From theory to practice
Vol. 10 No. 3 (2023)Invited Editors for this issue:
Carla Serrão
Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico do Porto
inED - Centro de Investigação e Inovação em Educação
Cátia Oliveira
Universidade Lusófona do Porto
CPUP – Centro de Psicologia da Universidade do Porto
Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Sensos-e, Vol. 10, N.º 2 (2023)
Vol. 10 No. 2 (2023)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Porto International Conference on Research in Education (Porto ICRE'22)
Vol. 10 No. 1 (2023)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Heritage, Arts and Cultural Tourism
Vol. 9 No. 3 (2022)Invited Editors for this issue: Maria de Fátima Lambert e Sérgio Veludo
Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Sensos-e, Vol. 9, N.º 2 (2022), with thematic section "Internal Forum P.Porto 2021"
Vol. 9 No. 2 (2022)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
Thematic Section "Internal Forum P.Porto 2021"
Guest Editors for this section: Fernando Diogo; Maria José Araújo; Paulo Delgado
-
From the History of Education to historical and heritage education
Vol. 9 No. 1 (2022)Invited Editors for this issue: Cristina Maia e Sérgio Veludo
Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Sensos-e, Vol. 8, N.º 2 (2021)
Vol. 8 No. 2 (2021)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Experiences, challenges and learning in times of COVID-19: Educational and institutional contexts
Vol. 8 No. 1 (2021)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Cláudia Maia-Lima; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Sensos-e, Vol. 7, N.º 3 (2020)
Vol. 7 No. 3 (2020)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Sensos-e Vol. 7 N.º 2 (2020)
Vol. 7 No. 2 (2020)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Porto International Conference on Research in Education (ICRE'19)
Vol. 7 No. 1 (2020)Editor: Manuela Pessanha
Deputy Editors: Carla Serrão; Mário Cruz; Mónica Maia; Sérgio Veludo
-
Internal Forum P.PORTO
Vol. 6 No. 3 (2019)Guest editors for this issue: Fernando Diogo; Maria José Araújo; Paulo Delgado
Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Papers included in this special number were reviewed by specialist researchers in the field of Education, namely: Alfredo Soeiro, FEUP; Gabriela Trevisan, ESE Paula Frassinetti; Carina Coelho, ESE-P.Porto; Daniela Gonçalves, ESE Paula Frassinetti; Ana Isabel Silva, Escola Superior de Educação de Viseu/IPV; Emília Coutinho, Escola Superior de Saúde de Viseu/IPV; Óscar Bernardes, ISCAP; Mário Cruz, ESE-P.Porto; Rui Teles, ESE-P.Porto; Ricardo Gonçalves, ESE-P.Porto; João Carvalho,Universidade Portucalense
-
INW2019
Vol. 6 No. 2 (2019)Guest Editors for this Issue: Mário Cruz; Cristina Pinto
Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Papers included in this special number were reviewed by specialist researchers in the field of Education, namely: Ana Cea, Universidade do Minho; Ana Gomes, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Ana Sofia Pinho, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa; Ana Pinheiro, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Daniela Mascarenhas, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Fátima Lambert, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Herminda Otero, Universidade do Minho; José António Costa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Joaquín Sueiro, Universidad de Vigo - Facultad de Filología y Traducción; Manuela Raposo Rivas, Universidad de Vigo; Maria Elisa Sousa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Mário Cruz, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Marina Silva, Politécnico de Castelo Branco; Paula Medeiros, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rafael Dias, Católica Porto Business School; Susana Martins, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto.
-
Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other Sign Languages
Vol. 6 No. 1 (2019)Guest Editors for this Issue: Celda Morgado; Ana Maria Brito
Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in the area, namely: Aline Pizzio - Universidade Federal de Santa Catarina; Ana Mineiro - Instituto Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa; Ana Fernández Soneira - Universidade de Vigo; Adriana Baptista - Instituto Politécnico do Porto; Brendan Costello - Basque Center on Cognition, Brain and Language; Carlo Cecchetto - Centre National de la Recherche Scientifique / French National Centre for Scientific Research, Structures Formelles du Langage; Inmaculada Báez Montero - Universidade de Santiago de Compostela; Isabel Galhano - Faculdade de Letras da Universidade do Porto; Roland Pfau - Universidade de Amesterdão; Ronice Quadros - Universidade Federal de Santa Catarina
-
Sensos-e Vol 5 No 2 (2018)
Vol. 5 No. 2 (2018)Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Multimedia Editor: Armando Silva
-
PEEP'17 - Primary English Education in Portugal
Vol. 5 No. 1 (2018)Guest Editors for this Issue: Mário Cruz; Cristina Pinto
Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Multimedia Editor: Armando Silva
The papers included in this special number were evaluated under a panel of highly-qualified English Language Teachers, Linguistics and Social Science researchers, namely: Ana Raquel Simões, Universidade de Aveiro; Ana Isabel Andrade, Universidade de Aveiro; Celda Choupina, Politécnico do Porto; Manuel Bernardo Canha, Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; José António Costa, Politécnico do Porto; Maria Alfredo Moreira, Universidade do Minho; Mário Cruz, Politécnico do Porto; Miguel Cuevas Alonso, Universidade de Vigo; Miguel Santos Rego, Universidade De Santiago de Compostela; Miguel Prata, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rui Bessa, Politécnico do Porto; Teresa Gonçalves, Politécnico de Viana do Castelo; Sofia Araújo, Universidade do Porto; Sandie Mourão, Universidade Nova de Lisboa; Susana Martins, Politécnico do Porto.
-
Vol. 4 No. 2 (2017)
General issue.
Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Multimedia Editor: Armando Silva
-
Sensos-e ICRE'17
Vol. 4 No. 1 (2017)Editor: Miguel Augusto Santos
Deputy Editors: Carla Serrão; Deolinda Ribeiro; Mário Cruz; Sérgio Veludo
Multimedia Editor: Armando Silva
Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in each area, namely: Alda Coelho – Hospital de S. João, Porto; Amélia Almeida – Universidade Federal de S. Carlos, Brasil; Ana Castro Zubizarreta – Universidade de Cantabria, Espanha; Ana Mineiro – Universidade Católica Portuguesa, Lisboa; António Marques – Instituto Politécnico de Setúbal; António Moreira – Universidade de Aveiro; António Ricardo Mira – Universidade de Évora; Carlos Afonso – Escola Superior de Educação Paula Frassinetti, Porto; Catarina Martins – Associação de Paralisia Cerebral de Viseu; Célia Oliveira – Universidade Lusófona do Porto; Clara Cruz Santos - Universidade de Coimbra; Dora Castro – Universidade de Aveiro; Eduardo Carqueja – Universidade do Porto; Gonçalo Marques – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Graça Carvalho – Universidade do Minho, Braga; Irene Cadime – Universidade do Minho, Braga; Isabel Correia – Escola Superior de Educação de Coimbra; Isabel Flávia Vieira – Universidade do Minho, Braga; Isabel Pereira – Instituto Politécnico de Leiria; Ivone Duarte – Universidade do Porto; João Vaz – Escola Superior de Educação de Coimbra; Jorge Adelino Costa – Universidade de Aveiro; José Carlos Morgado – Universidade do Minho, Braga; José Carlos Santos – Escola Superior de Enfermagem de Coimbra; José Portela – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Lorea Fernandes Olaskoaga – Universidade do País Basco; Luís Menezes - Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Manuel Ortega Cantero – Universidade de Castilla-la-Mancha; Orquídea Coelho – Universidade do Porto; Rita Fonseca – Associação para o Planeamento da Família; Susana Marinho – Universidade Fernando Pessoa; Teresa Gonçalves – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Zélia Anastácio – Universidade do Minho, Braga