• Logo of the Conference INW2019
    Vol 6 No 2 (2019)

    Papers included in this special number were reviewed by specialist researchers in the field of Education, namely: Ana Cea, Universidade do Minho; Ana Gomes, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Ana Sofia Pinho, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa; Ana Pinheiro, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Daniela Mascarenhas, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Fátima Lambert, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan,  Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Herminda Otero, Universidade do Minho; José António Costa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Joaquín Sueiro, Universidad de Vigo - Facultad de Filología y Traducción; Manuela Raposo Rivas, Universidad de Vigo; Maria Elisa Sousa, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Mário Cruz, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto; Marina Silva, Politécnico de Castelo Branco; Paula Medeiros, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rafael Dias, Católica Porto Business School; Susana Martins, Escola Superior de Educação do Politécnico do Porto.

  • Logo of the Conference Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other Sign Languages
    Vol 6 No 1 (2019)

    Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in the area, namely: Aline Pizzio - Universidade Federal de Santa Catarina; Ana Mineiro - Instituto Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa; Ana Fernández Soneira - Universidade de Vigo; Adriana Baptista - Instituto Politécnico do Porto; Brendan Costello - Basque Center on Cognition, Brain and Language; Carlo Cecchetto - Centre National de la Recherche Scientifique / French National Centre for Scientific Research, Structures Formelles du Langage;  Inmaculada Báez Montero -  Universidade de Santiago de Compostela; Isabel Galhano - Faculdade de Letras da Universidade do Porto; Roland Pfau - Universidade de Amesterdão; Ronice Quadros - Universidade Federal de Santa Catarina

  • PEEP'17 - Primary English Education in Portugal
    Vol 5 No 1 (2018)

    The papers included in this special number were evaluated under a panel of highly-qualified English Language Teachers, Linguistics and Social Science researchers, namely: Ana Raquel Simões, Universidade de Aveiro; Ana Isabel Andrade, Universidade de Aveiro; Celda Choupina, Politécnico do Porto; Manuel Bernardo Canha, Politécnico do Porto; Flávia Vieira, Universidade do Minho; Gabriela Trevisan, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; José António Costa, Politécnico do Porto; Maria Alfredo Moreira, Universidade do Minho; Mário Cruz, Politécnico do Porto; Miguel Cuevas Alonso, Universidade de Vigo; Miguel Santos Rego, Universidade De Santiago de Compostela; Miguel Prata, Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti; Rui Bessa, Politécnico do Porto; Teresa Gonçalves, Politécnico de Viana do Castelo; Sofia Araújo, Universidade do Porto; Sandie Mourão, Universidade Nova de Lisboa; Susana Martins, Politécnico do Porto.

     

  • Vol 4 No 2 (2017)

    General issue.

  • Sensos-e ICRE'17
    Vol 4 No 1 (2017)

    Papers published in this number were reviewed by a panel of specialist researchers in each area, namely: Alda Coelho – Hospital de S. João, Porto; Amélia Almeida – Universidade Federal de S. Carlos, Brasil; Ana Castro Zubizarreta – Universidade de Cantabria, Espanha; Ana Mineiro – Universidade Católica Portuguesa, Lisboa; António Marques – Instituto Politécnico de Setúbal; António Moreira – Universidade de Aveiro; António Ricardo Mira – Universidade de Évora; Carlos Afonso – Escola Superior de Educação Paula Frassinetti, Porto; Catarina Martins – Associação de Paralisia Cerebral de Viseu; Célia Oliveira – Universidade Lusófona do Porto; Clara Cruz Santos - Universidade de Coimbra; Dora Castro – Universidade de Aveiro; Eduardo Carqueja – Universidade do Porto; Gonçalo Marques – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Graça Carvalho – Universidade do Minho, Braga; Irene Cadime – Universidade do Minho, Braga; Isabel Correia – Escola Superior de Educação de Coimbra; Isabel Flávia Vieira – Universidade do Minho, Braga; Isabel Pereira – Instituto Politécnico de Leiria; Ivone Duarte – Universidade do Porto; João Vaz – Escola Superior de Educação de Coimbra; Jorge Adelino Costa – Universidade de Aveiro; José Carlos Morgado – Universidade do Minho, Braga; José Carlos Santos – Escola Superior de Enfermagem de Coimbra; José Portela – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Lorea Fernandes Olaskoaga – Universidade do País Basco; Luís Menezes - Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Manuel Ortega Cantero – Universidade de Castilla-la-Mancha; Orquídea Coelho – Universidade do Porto; Rita Fonseca – Associação para o Planeamento da Família; Susana Marinho – Universidade Fernando Pessoa; Teresa Gonçalves – Instituto Politécnico de Viana do Castelo; Zélia Anastácio – Universidade do Minho, Braga