The importance of informing and educating the employees and consumers about diversity and inclusion

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.v1i5.6276

Keywords:

Employees, Consumers, Diversity, Inclusion, Innovation, Companies

Abstract

In an increasingly globalized and dynamic world, diversity and inclusion have become essential for organizational success. It is essential to inform and educate both employees and consumers in order to integrate this values in the corporative environment. Companies that promote diversity not only strengthen their organizational culture but also drive innovation, creativity, and team engagement. At the same time, increasingly conscious consumers value brands that demonstrate a genuine commitment to inclusion, directly influencing reputation and market competitiveness. In this context, educating and raising awareness among all stakeholders becomes an indispensable strategy for building fairer, more equitable environments that are well-prepared for future challenges.

References

Associação Portuguesa para a Diversidade e Inclusão. (2022). Benefícios da diversidade e inclusão no local de trabalho. https://www.appdi.pt/beneficios-da-diversidade/

CMLO&CO. (2024, 20 de junho). A importância da inclusão e da diversidade na publicidade. https://cmlo.co/marketing-digital/diversidade-na-publicidade/

Cofina Boost Content, & Grupo AGEAS Portugal. (2022, 10 de janeiro). Diversidade e inclusão nas empresas: importância, desafios e benefícios. Vida Sustentável. https://vidasustentavel.sabado.pt/diversidade-e-inclusao/diversidade-e-inclusao-nas-empresas-importancia-desafios-e-beneficios/

Gomes, S. (2008, maio). A gestão da diversidade em pequenas e médias empresas europeias. Instituto Português de Administração de Marketing. https://www.researchgate.net/publication/332083531_A_GESTAO_DA_DIVERSIDADE_EM_PEQUENAS_E_MEDIAS_EMPRESAS_EUROPEIAS

LEGO Group. (2023, 7 de junho). The LEGO Group and actor Samira Wiley build Pieces of Me. https://www.lego.com/en-us/aboutus/news/2023/june/the-lego-group-and-actor-samira-wiley-build-pieces-of-me-?utm_source=chatgpt.com&locale=en-us

Organização das Nações Unidas para a Educação, Ciência e Cultura (UNESCO). (2001, 2 de novembro). Conferência Geral da Organização das Nações Unidas para a Educação, Ciência e Cultura na sua 31.ª sessão. https://dcjri.ministeriopublico.pt//sites/default/files/decl-diversidadecultural.pdf

Rolling Stone. (2023, 22 de junho). Samira Wiley gets candid for “Pieces of Me” campaign | The Build Up [Vídeo]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=ONxuh0-z8wg

Terciotti, S. H. (2008). O poder da comunicação e o diálogo no ambiente organizacional. https://www.revistas.usp.br/organicom/article/download/138981/134329/270054

UNESCO. (2002). Declaração Universal sobre a Diversidade Cultural. https://www.oas.org/dil/port/2001%20declara%C3%A7%C3%A3o%20universal%20sobre%20a%20diversidade%20cultural%20da%20unesco.pdf

Published

2025-06:-09

How to Cite

Costa, M. (2025). The importance of informing and educating the employees and consumers about diversity and inclusion . The Trends Hub, 1(5). https://doi.org/10.34630/tth.v1i5.6276