The Importance of Digital Communication at Events
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi4.5725Keywords:
Digital Communication, Events, Planning, TechnologiesAbstract
In recent years, digital communication has significantly transformed the way events are planned, promoted and held. Through online platforms such as social media, email marketing and apps, organizers can promote events to a global audience and offer a more personalized experience to attendees. In addition, digital communication makes it possible to collect feedback from participants, providing valuable insights for future improvements. By reducing the need for printed materials and offering virtual participation options, digital communication also contributes to the environmental sustainability of events. With accessibility options and the transmission of content in alternative formats, such as subtitling and sign language interpretation, digital platforms make events more accessible to a diverse audience. Digital communication is essential for the successful organization and execution of events today.
References
Ana Martins, J. S. (2011). A Influência das Redes Sociais no Comportamento do Consumidor On-line. In UNIFRA (Ed.), (pp. 01-10).
Cunha, B. A. M. (2022) A Comunicação Digital na Divulgação de Eventos: O Caso da Feira de São Mateus. [Trabalhos de projeto]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Viseu. http://hdl.handle.net/10400.19/7398
Cunha, P. (2014). As relações públicas e comunicação de eventos online - O caso da Câmara Municipal da Covilhã. In F. d. A. e. Letras (Ed.).
Getz, D. (2005). Event Management and Event Tourism (N. Y. C. Communication, Ed. 2ª edição ed.).
Machado, J. (2010). Estratégias Contemporâneas de Comunicação Digital no Processo de Legitimação das Organizações. In S. M. Universidade Federal de Santa Maria (Ed.).
Margarida Isidoro, M. M. S., Sílvia Maria Cândida Diogo, Joaquim Caetano. (2014). Manual de Organização e Gestão de Eventos (E. Sílabo, Ed.).
Rocha, J. C. (2019) A comunicação dos eventos na era digital : caso de estudo das 7 Maravilhas. [ESHTE – Dissertações de Mestrado]. Repositório Comum. http://hdl.handle.net/10400.26/32816
Tavares, M. F. F. B. (2020) As estratégias de comunicação digital na divulgação de eventos numa associação cultural - O caso do New Hand Lab. [FAL – DCFP – Dissertações de Mestrado e Teses de Doutoramento]. Repositório Digital da UBI. http://hdl.handle.net/10400.6/10613
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.