Does Football Overshadow Other Sports? The Influence of the Media on the Sporting World
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi4.5717Keywords:
#socialmedia #sports #marketing #brand #society #influenceAbstract
It is now indisputable the big role that mass media plays in a society in constant change. Starting from the offline realm, where everything was different, technological evolution has profoundly altered the way sports events are transmitted and discussed. This transformation has not only increased the accessibility and visibility of sports but also challenged the boundaries between the public and the private, between the athlete and the spectator. In this context, this study aims to analyze the impact and influence of mass media in the contemporary sports world.
References
Borges, F. V. (2019). Os Clubes de Futebol E Novas Formas de Produzir a Informação Desportiva. Mediapolis–Revista de Comunicação, Jornalismo e Espaço Público, (8), 119-133. https://impactum-journals.uc.pt/mediapolis/article/view/2183-6019_8_8/5947
Coelho, J. N. (2000). “PAIXÃO FC, A EQUIPA DE TODOS NÓS”: FUTEBOL, IDENTIDADES, SIGNIFICADOS E REPRESENTAÇÕES SOCIAIS. Comunicação apresentada no IV Congresso Português de Sociologia, Coimbra. https://associacaoportuguesasociologia.pt/cms/docs_prv/docs/DPR462e06e1b4bdd_1.PDF
de Lemos Quintela, J. (2022). Comunicação e futebol: os “três grandes” do futebol português. Observatorio (OBS*), 16(4), 185-210. https://www.researchgate.net/publication/366718999_Football_and_Communication_The_Big_Three_of_Portuguese_FootballComunicacao_e_Futebol_Os_Tres_Grandes_do_Futebol_Portugues
Duarte, R. P. A. M. (2015). Branding Para Microempresas: Caso Designrut (Doctoral dissertation, Universidade de Lisboa (Portugal)). https://www.repository.utl.pt/bitstream/10400.5/10843/1/DM-RPAMD-2015.pdf
Ferreira, T. E. (2022, maio 27). Departamentos de Comunicação nos clubes de futebol em Portugal. Linkedin.com. https://www.linkedin.com/pulse/departamentos-de- comunica%C3%A7%C3%A3o-nos-clubes-futebol-em-ferreira/?originalSubdomain=pt
Gomes, J. C. (2019, maio 23). As audiências intrínsecas do desporto em Portugal. Linkedin.com. https://www.linkedin.com/pulse/audi%C3%AAncias-intr%C3%ADnsecas-do-desporto-em-portugal-jos%C3%A9-carlos-gomes/
Minuto, N. ao. (2024, março 21). Nova camisola de Inglaterra provoca polémica. FA e Nike não voltam atrás. Notícias ao Minuto. https://www.noticiasaominuto.com/desporto/2525670/nova-camisola-de-inglaterra-provoca-polemica-fa-e-nike-nao-voltam-atras
Pinheiro, F., & Marín-Montín, J. (2019). Media, comunicação e desporto. Uma introdução. Mediapolis, (8), 5-10. https://estudogeral.uc.pt/bitstream/10316/88657/1/7610-Texto%20do%20Artigo-28657-1-10-20191213.pdf
Pires, R. (2016, maio 1). #Marshall McLuhan: O Profeta da Era Digital. Das Teorias. https://medium.com/das-teorias/marshall-mcluhan-o-profeta-da-era-digital-89be96dc4818
Ribeiro, R. (2022, outubro 1). “O futebol é a mais importante das coisas menos importantes da vida.” Medium. https://medium.com/@ricardoesportivo/o-futebol-%C3%A9-a-mais-importante-das-coisas-menos-importantes-da-vida-6a4d81efce7c
(Sem data). Amelica.org. Obtido 28 de abril de 2024, de http://portal.amelica.org/ameli/journal/819/8194151011/movil/index.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.