Storytelling: narrativas que dão voz às organizações
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi4.5703Keywords:
Comunicação, Marketing, TEndências, Storytelling, Estratégia, LovemarksAbstract
In the vast universe of marketing and corporate communication, there is a technique that has been increasingly standing out as a powerful tool to engage the audience, create emotional connections, and promote brands: storytelling. This practice, which dates to the earliest days of Humanity, has evolved to become a fundamental strategy for modern organizations, allowing them to tell their own narratives in a captivating and compelling way. In this article, we will explore the concept of storytelling, its role in the organizational context, and examples of companies that use it effectively to achieve their marketing and communication goals.
References
Aaker, D. A. (2009). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. In Google Books. Simon and Schuster. https://books.google.pt/books?hl=pt-PT&lr=&id=r_TSY5sxnO8C&oi=fnd&pg=PT11&dq=AAKER
Antropológicos, H., & Alegre, P. (n.d.). 13, 432–435. https://www.scielo.br/j/ha/a/chmC7LnKTrnkqRCmbkzRbqN/?lang=pt&format=pdf
Bauman, Z. (n.d.). MODERNIDADE LÍQUIDA. https://lotuspsicanalise.com.br/biblioteca/Modernidade_liquida.pdf
Carrilho, K., & Markus, K. (2014). Narrativas na construção de marcas:storytelling e a comunicação de marketing. Organicom, 11(20), 128. https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139224
Cherline, R., Ramos, S., Rodrigues, M., & Silva. (n.d.). A Narrativa Storytelling Das Lovemarks Na Campanha “O Que Você Vai Ser Quando Seu Filho Crescer?” Da Marca Nestlé Ninho. 1. Retrieved April 9, 2024, from https://portalintercom.org.br/anais/nordeste2018/resumos/R62-0408-1.pdf
Me, O., Pagnussatt, P., & Alegre. (2016). PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO GRANDE DO SUL FACULDADE DE COMUNICAÇÃO SOCIAL DEPARTAMENTO DE RELAÇÕES PÚBLICAS LUANA DA SILVA GIRARDI A CONSTRUÇÃO DE VÍNCULOS EMOCIONAIS ATRAVÉS DO STORYTELLING E EXPERIÊNCIAS: O ENCANTAMENTO PELA MARCA DISNEY. https://abrapcorp.org.br/wp-content/uploads/2021/04/Monografia-2017-Luana-Silva-Giraldi.pdf
Paulo, S. (2014). UNIVERSIDADE DE SÃO PAULO ESCOLA DE COMUNICAÇÕES E ARTES EMILIANA POMARICO RIBEIRO Micronarrativas como estratégia de comunicação interna. https://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/27/27154/tde-13112014-112422/publico/EMILIANAPOMARICORIBEIRO.pdf
Teorias da COMUNICAÇÃO, hoje. (n.d.). Retrieved April 9, 2024, from https://www.paulus.com.br/loja/appendix/4395.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.