Post-Truth Era: Challenges and Dangers in the Digital Age
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5112Keywords:
Post-truth, Fake News, Desinformation, Business CommunicationAbstract
With the exponential increase in the spread of false information and manipulation of facts in contemporary society, business communication faces new and challenging obstacles when it comes to building and maintaining its image and reputation. This scenario is even more serious due to the so-called "post-truth era", characterized by the predominance of emotions, beliefs and personal perceptions to the detriment of factual truth.Post-truth exerts a significant impact on the way companies communicate with their publics and how these publics interpret the disclosed information. In view of this, it is essential that companies develop communication strategies that consider the dynamics of the post-truth era and that are capable of maintaining the trust and credibility of their audiences. of post-truth imposes on business communication and reflect on the strategies that companies can adopt to face this scenario.
References
FERRARI, P. (2018). Como sair das bolhas. São Paulo: EDUC/Fortaleza: Armazém de Cultura,2018.
Junior, J. L., & Graeml, A. R. (2021). Fake News e seus Impactos nas Organizações. AIS eLibrary.Obtido de https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=isla2021
Lé, J. B., Anecleto, Ú. C., & Ribeiro, A. E. (7 de dezembro de 2022). revista linguagem em foco. Saindo das bolhas de pós-verdade: ética da informação para fluência digital e combateàs fake news, pp. 29-48. Obtido dehttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/9292
Lopes, F. (2 de dezembro de 2022). Pós-verdade: uma crítica a partir da perspectiva daInfocomunicação. doi:https://doi.org/10.26422/aucom.2022.1102.lop
Santaella, L. (2019). A Pós-Verdade é Verdadeira ou Falsa? Barueri: Estação das letras e cores .
Silva, G. C., Silva, A. D., & Silva, N. C. (s.d.). revista de empreendorimos e gestão de micro e pequenas empresas . A IMPORTÂNCIA DA ÉTICA NA COMUNICAÇÃO ORGANIZACIONAL: UMA ANÁLISE DO PROCESSO COMUNICATIVO EM ORGANIZAÇÕES DE CARUARU-PE. Obtido de https://www.revistas.editoraenterprising.net/index.php/regmpe/article/view/132/ 65
Woida, L. M., & Silva, A. V. (s.d.). A DESINFORMAÇÃO E SEUS EFEITOS NO AMBIENTE ORGANIZACIONAL.comvibra.org. Obtido de https://convibra.org/congresso/res/uploads/pdf/artigo_pdfejUELH22.09.2022_07.9.1
McIntyre, L. C. (2018). Pós-verdade / Lee C. McIntyre. Cambridge, MA: MIT Press, 2018. | Série: Série de conhecimento.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.