Post-Truth Era: Challenges and Dangers in the Digital Age

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5112

Keywords:

Post-truth, Fake News, Desinformation, Business Communication

Abstract

With the exponential increase in the spread of false information and manipulation of facts in contemporary society, business communication faces new and challenging obstacles when it comes to building and maintaining its image and reputation. This scenario is even more serious due to the so-called "post-truth era", characterized by the predominance of emotions, beliefs and personal perceptions to the detriment of factual truth.Post-truth exerts a significant impact on the way companies communicate with their publics and how these publics interpret the disclosed information. In view of this, it is essential that companies develop communication strategies that consider the dynamics of the post-truth era and that are capable of maintaining the trust and credibility of their audiences. of post-truth imposes on business communication and reflect on the strategies that companies can adopt to face this scenario.

References

FERRARI, P. (2018). Como sair das bolhas. São Paulo: EDUC/Fortaleza: Armazém de Cultura,2018.

Junior, J. L., & Graeml, A. R. (2021). Fake News e seus Impactos nas Organizações. AIS eLibrary.Obtido de https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=isla2021

Lé, J. B., Anecleto, Ú. C., & Ribeiro, A. E. (7 de dezembro de 2022). revista linguagem em foco. Saindo das bolhas de pós-verdade: ética da informação para fluência digital e combateàs fake news, pp. 29-48. Obtido dehttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/9292

Lopes, F. (2 de dezembro de 2022). Pós-verdade: uma crítica a partir da perspectiva daInfocomunicação. doi:https://doi.org/10.26422/aucom.2022.1102.lop

Santaella, L. (2019). A Pós-Verdade é Verdadeira ou Falsa? Barueri: Estação das letras e cores .

Silva, G. C., Silva, A. D., & Silva, N. C. (s.d.). revista de empreendorimos e gestão de micro e pequenas empresas . A IMPORTÂNCIA DA ÉTICA NA COMUNICAÇÃO ORGANIZACIONAL: UMA ANÁLISE DO PROCESSO COMUNICATIVO EM ORGANIZAÇÕES DE CARUARU-PE. Obtido de https://www.revistas.editoraenterprising.net/index.php/regmpe/article/view/132/ 65

Woida, L. M., & Silva, A. V. (s.d.). A DESINFORMAÇÃO E SEUS EFEITOS NO AMBIENTE ORGANIZACIONAL.comvibra.org. Obtido de https://convibra.org/congresso/res/uploads/pdf/artigo_pdfejUELH22.09.2022_07.9.1

McIntyre, L. C. (2018). Pós-verdade / Lee C. McIntyre. Cambridge, MA: MIT Press, 2018. | Série: Série de conhecimento.

Published

2023-06:-26

How to Cite

Carvalho, D. (2023). Post-Truth Era: Challenges and Dangers in the Digital Age. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5112