Misinformation and the Consequences on Organizational Image and Reputation Management
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5088Keywords:
Misinformation, Organization, Image, Reputation, Management, FakeNewsAbstract
Given the permanent globalization existing in today´s and the speed with which, reliable or not, information is transmitted through all digital platforms, there is an inevitable concern about the dissemination of non-validated content, thus weakening the stability of organizations. This article will address the influence of Misinformation and Fake News in the daily life of organizations, as a greater need for efficient Corporate Image and Reputation management emerges. Are organizations prepared to stop the spread of misinformation and protect their most important intangible assets?
References
Brisola, A. (2018). BRIZOLA- DESINFORMAÇÃO. https://projetocomprova.com.br/
Colpo, C. D., Brasileiro, F. S., & Oliveira, M. L. P. de. (2022). Evolução das organizações.
Congresso, X., & Cient, B. (2019). Associação Brasileira de Pesquisadores de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas (Abrapcorp) XIII Congresso Brasileiro Científico de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas - São Paulo/SP - 06 a 09/05/2019.
João Henriques de Sousa Júnior, Michele Raasch, João Coelho Soares, & Letícia Virgínia Henriques Alves de Sousa Ribeiro. (2020). FAKE NEWS COVID. 321–346. https://periodicos.ufba.br/index.php/nit/article/view/35978/20912
Lasbeck, L. C. A. (2007). Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional. Organicom, 4(7), 84. https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945
Lazer, D. M. J., Baum, M. A., Benkler, Y., Berinsky, A. J., Greenhill, K. M., Menczer, F., Metzger, M. J., Nyhan, B., Pennycook, G., Rothschild, D., Schudson, M., Sloman, S. A., Sunstein, C. R., Thorson, E. A., Watts, D. J., & Zittrain, J. L. (2018). The science of fake news: Addressing fake news requires a multidisciplinary effort. Science, 359(6380), 1094–1096. https://doi.org/10.1126/science.aao2998
Silva Junior, J. L., & Graeml, A. R. (2021). Fake News e seus Impactos nas Organizações: uma Revisão Sistemática da Literatura. Information Systems in Latin America, 17. https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=isla2021
Sintra, M. C. D. (2019). Fake News e a Desinformação: perspetivar comportamentos e estratégias informacionais. Faculdade de Ciencias Sociais e Humanas, 1–101. https://run.unl.pt/handle/10362/79564
Woida, L., & Silva, A. (n.d.). A DESINFORMAÇÃO E SEUS EFEITOS NO AMBIENTE ORGANIZACIONAL. 1, 1–26.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.