Misinformation and the Consequences on Organizational Image and Reputation Management

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5088

Keywords:

Misinformation, Organization, Image, Reputation, Management, FakeNews

Abstract

Given the permanent globalization existing in today´s and the speed with which, reliable or not, information is transmitted through all digital platforms, there is an inevitable concern about the dissemination of non-validated content, thus weakening the stability of organizations. This article will address the influence of Misinformation and Fake News in the daily life of organizations, as a greater need for efficient Corporate Image and Reputation management emerges. Are organizations prepared to stop the spread of misinformation and protect their most important intangible assets?

References

Brisola, A. (2018). BRIZOLA- DESINFORMAÇÃO. https://projetocomprova.com.br/

Colpo, C. D., Brasileiro, F. S., & Oliveira, M. L. P. de. (2022). Evolução das organizações.

Congresso, X., & Cient, B. (2019). Associação Brasileira de Pesquisadores de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas (Abrapcorp) XIII Congresso Brasileiro Científico de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas - São Paulo/SP - 06 a 09/05/2019.

João Henriques de Sousa Júnior, Michele Raasch, João Coelho Soares, & Letícia Virgínia Henriques Alves de Sousa Ribeiro. (2020). FAKE NEWS COVID. 321–346. https://periodicos.ufba.br/index.php/nit/article/view/35978/20912

Lasbeck, L. C. A. (2007). Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional. Organicom, 4(7), 84. https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945

Lazer, D. M. J., Baum, M. A., Benkler, Y., Berinsky, A. J., Greenhill, K. M., Menczer, F., Metzger, M. J., Nyhan, B., Pennycook, G., Rothschild, D., Schudson, M., Sloman, S. A., Sunstein, C. R., Thorson, E. A., Watts, D. J., & Zittrain, J. L. (2018). The science of fake news: Addressing fake news requires a multidisciplinary effort. Science, 359(6380), 1094–1096. https://doi.org/10.1126/science.aao2998

Silva Junior, J. L., & Graeml, A. R. (2021). Fake News e seus Impactos nas Organizações: uma Revisão Sistemática da Literatura. Information Systems in Latin America, 17. https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=isla2021

Sintra, M. C. D. (2019). Fake News e a Desinformação: perspetivar comportamentos e estratégias informacionais. Faculdade de Ciencias Sociais e Humanas, 1–101. https://run.unl.pt/handle/10362/79564

Woida, L., & Silva, A. (n.d.). A DESINFORMAÇÃO E SEUS EFEITOS NO AMBIENTE ORGANIZACIONAL. 1, 1–26.

Published

2023-06:-26

How to Cite

Brás, B. (2023). Misinformation and the Consequences on Organizational Image and Reputation Management. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5088