The hard road ahead for brands: Gender equality and diversity
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5062Keywords:
Diversity, equality, inclusion, brands, advertisingAbstract
Brands have started to assume a central role when it comes to gender equality and diversity issues. Therefore, in this article I present an evolution of brands in these subjects, how much they are able to influence and different practical cases to understand the discrepancies. I also alert to the fact that the pandemic can be an influential agent. Brands still have difficulties in approaching these issues, so it is clear the work and attention to be taken into consideration. At the end, I present some strategies that can be a first step for companies to be inclusive in the right way.
References
Margarida, R., & Oliveira, R. (n.d.). Igualdade de Género e Liberdade Sexual: que políticas públicas? https://repositorio.iscte-iul.pt/bitstream/10071/24984/1/master_rita_reis_oliveira.pdf
Rúbio, I. C. (2022, November 22). Práticas de gestão de recursos humanos para a igualdade de género e a qualidade organizacional. Dspace.uevora.pt. https://dspace.uevora.pt/rdpc/handle/10174/33540
Diniz, M., Viegas, A., & Veríssimo, J. (n.d.). Instituto Politécnico de Lisboa A construção do discurso publicitário das marcas na divulgação de questões sociais: a igualdade de género e empoderamento feminino na publicidade -O Caso Nike. https://repositorio.ipl.pt/bitstream/10400.21/14248/1/Disserta%c3%a7%c3%a3o-%20A%20constru%c3%a7ao%20do%20discurso%20publicit%c3%a1rio%20das%20marcas%20na%20divulga%c3%a7%c3%a3
Frutuoso da Costa, B. M. (2020). Dove e a Desconstrução de Estereótipos: Uma Relação de Simbiose. Interações: Sociedade E as Novas Modernidades, 39, 67–90. https://doi.org/10.31211/interacoes.n39.2020.a3
Bezerra, F. W. C., Lima, D. F., Oliveira, F. P. de, Lemos, P. B. S., Muniz, C. A., & Paiva, R. F. de. (2022). Gestão da diversidade nas organizações: uma breve revisão bibliográfica. Research, Society and Development, 11(11), e428111133610–e428111133610. https://doi.org/10.33448/rsd-v11i11.33610
UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE CENTRO DE CIÊNCIAS SOCIAIS APLICADAS DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS CURSO DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO KAMILA GUEDES MARTINS MENSAGEM DE DIVERSIDADE NA COMUNICAÇÃO DAS MARCAS: O OLHAR DO CONSUMIDOR CONTEMPORÂNEO NATAL/RN 2021. (n.d.). Retrieved May 1, 2023, from https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/43742/1/MensagemDeDiversidadeNaComunica%c3%a7%c3%a3o_MARTIN
Iniciativas Diversidade | NOS Institucional. (n.d.). Nos. Retrieved May 1, 2023, from https://www.nos.pt/pt/institucional/pessoas/diversity/iniciativas-diversidade
Igualdade, diversidade e inclusão: por um ambiente plural, num mundo des(igual). (n.d.). Pt.linkedin.com. Retrieved May 1, 2023, from https://www.linkedin.com/pulse/igualdade-diversidade-e-inclus%C3%A3o-por-um-ambiente-plural-po%C3%A7as/?trk=pulse-article&originalSubdomain=pt
Carmo, R. M. do, Tavares, I., & Cândido, A. F. (Eds.). (2022). Que Futuro para a Igualdade? Pensar a Sociedade e o Pós-pandemia. Observatório das Desiguadades. https://doi.org/10.15847/ciesod2020futuroigualdade
Santos, C. (2019). A influência publicitária no consumo de marcas de vestuário e de calçado em contexto juvenil. Media & Jornalismo, 19(34), 221–232. https://doi.org/10.14195/2183-5462_34_16
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.