The DNA of authentic brands: the role of humanization in marketing

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5038

Keywords:

Marketing, Humanization, Authentic Brands, Identity, Communication, Authenticity

Abstract

Currently, marketing is an essential tool for companies that want to stand out in the market, which is becoming increasingly competitive and saturated. It’s essential to find ways to gain a competitive advantage over the competition. In this article, I analyze the DNA of authentic brands, how they stand out, and how they use humanized marketing in their day-to-day operations. Additionally, I explore humanization in marketing as one of the main trends for 2023 and what strategies brands should adopt.

References

Casarotto, C. (2021). Marca autêntica: como criar e apresentar a essência da sua empresa por meio de conteúdo online. Rockcontent. Obtido em abril 2023, de https://rockcontent.com/br/blog/marca-autentica/

Cortez, R. (2022). Aprende a Vender com Marketing Digital. Ego Editora.

Damasceno, L. (2022). 7 fortes tendências do marketing para 2023. Terra. Obtido em abril 2023, de https://www.terra.com.br/economia/dinheiro-em-dia/7-fortes-tendencias-do-marketing-para-2023,9462231d716b9ce785e9a092962fc1420etuixz7.html

Delta (sem data). História da Delta. Delta Cafés. Obtido em abril 2023, de https://www.deltacafes.pt/pt/empresa/historia/uma-marca-de-rosto-humano

Maranhão, P. (2022). Com Aprovação de 94% DOS clientes, Startup Weclever Aumenta Conversão de Clientes com atendimento humanizado. Startupi. Obtido abril 2023, de https://startupi.com.br/weclever-aumenta-taxa-de-conversao/

Paschoal, V. (2022). Marketing humanizado: O que é e como aplicar no seu negócio: Metrópoles. Metrópoles | O seu portal de notícias. Obtido em abril 2023, de https://www.metropoles.com/colunas/m-buzz/marketing-humanizado-o-que-e-e-como-aplicar-no-seu-negocio

Published

2023-06:-26

How to Cite

Azevedo, B. (2023). The DNA of authentic brands: the role of humanization in marketing. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5038