Identity, Social Mobility and Economy: What France do We Have Today?

Authors

  • Ana Pereira Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Ana Silva Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Diogo Teixeira Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Juliana Ferreira Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Karine Magalhães Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Mafalda Dias Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO
  • Sónia Couto Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

DOI:

https://doi.org/10.34630/erei.vi8.4160

Keywords:

French identity, social crisis, nationality, social mobility, terrorism, far right, yellow vests

Abstract

: This article shows that France is a country of values, which respects its inhabitants
who are proud of their nationality, even though they claim their rights. Starting with an
understanding of the concepts of nation, state and identity, we consider the existence of a French
people who respect the values defended by the European Union. Social mobility, the weakening of
the social bond, the employment crisis and the work crisis come together to promote the rise of the
far right.After May 68, we are witnessing demands for "yellow vests" and terrorist acts which cause
great instability throughout France.With this work, we discover that the economic and social crisis,
the terrorist attacks and the "yellow vests" are shaking the country and that, despite everything, the
French are recovering with increasing security.

Author Biographies

Ana Pereira, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Ana Silva, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Diogo Teixeira, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Juliana Ferreira, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

 

Karine Magalhães, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Mafalda Dias, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

 

Sónia Couto, Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

Cultura Francesa para Negócios I, Doutora Maria João Cameira
Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, ISCAP-P.PORTO

 

Published

2021-07-14

How to Cite

Pereira, A. ., Silva, A., Teixeira, D., Ferreira, J., Magalhães, K. ., Dias, M. ., & Couto, S. . (2021). Identity, Social Mobility and Economy: What France do We Have Today?. E-Journal of Intercultural Studies, (8). https://doi.org/10.34630/erei.vi8.4160

Issue

Section

Students' Papers in Master Studies In Business