Importance of preserving brand DNA on commemorative dates
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi4.5713Keywords:
Brand DNA, Commemorative dates, Seasonal pressure, Emotional connection, Consumer feedback, MeasuringAbstract
This article examines the interaction between brand DNA and commemorative dates, highlighting the importance of preserving it during these occasions in order to create emotional connections with consumers. It emphasizes the need to remain faithful to the brand's core values, without giving in to any kind of seasonal pressure. If, on the one hand, commemorative dates offer unique opportunities for brands to engage emotionally with consumers and boost sales, on the other, they can also represent a challenge to the consistency of the brand's identity. DNA deviation during these times can result in a loss of brand authenticity and consumer trust, compromising the brand's reputation and position in the market. In this sense, it is important to adopt well-designed strategies, valuing consumer feedback and measuring results.
References
Almeida, M. (2015). Estudo geral. https://estudogeral.uc.pt/bitstream/10316/28226/1/Reputação%20Corporativa.pdf
Bilou, M. (2014). Universidade de Évora. Identidade da Marca da Universidade de Évora. https://dspace.uevora.pt/rdpc/bitstream/10174/11153/1/A%20Identidade%20da%20Marca%20da%20Universidade%20de%20Évora.pdf
Comunica, T. (2024, Janeiro 15). Datas comemorativas e marketing. Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/datas-comemorativas-e-marketing-uma-união-estratégica-para-odupf?trk=public_post_reshare_feed-article-content
Correia, M. (2023, Fevereiro 20). Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/como-datas-comemorativas-podem-ensiná-lo-construir-uma-correia
Costa, F. (2016, Dezembro 12). A Importância do ROI na viabilidade do seu projeto. Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/roi-retorno-sobre-investimento-flávio-costa-pmp-
Grantham, R. (2021, Maio 26). A importância da medição de processos para as empresas. Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/importância-da-medição-de-processos-para-empresas-richard-grantham
Kevin, K., & Philip, P. (2009). Administração de Marketing. Disciplinas da UPS. https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/7519481/mod_resource/content/0/Administração%20de%20Marketing%2015ª%20Edição_compressed.pdf
Lacerda, L. (2020, Novembro 20). Público-alvo. rockcontent. https://rockcontent.com/br/blog/publico-alvo/
Mex, B. d. (2020, Junho 20). Marketing Digital. Mex10. https://blog.mex10.com/data-privacy-and-security-features-you-should-know/
Rodrigues, S. (2012, Maio). O impacto das redes sociais no relacionamento entre marcas e consumidores. https://repositorio.iscte-iul.pt/bitstream/10071/5082/1/O_Impacto_das_Redes_Sociais_no_Relacionamento_Entre_Marcas_e_Consumidores.pdf
Santana, E. (2024, Janeiro 23). A importância do feedback do cliente no crescimento dos negócios. Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/importância-do-feedback-cliente-crescimento-dos-negócios-tiinside-utqmf
Suéllen, S., & Ijoseil, M., & Glaurimarcos, M., & Jairo, P. (2024, Fevereiro 16). Revista Ibero-Americana de Humanidades, Ciências e Educação. A INFLUÊNCIA DA MARCA NO PROCESSO DE DECISÃO DE COMPRA DO CONSUMIDOR. https://doi.org/10.51891/rease.v10i1.12998
Taurian, T. (2017, Maio 21). Linkedin. https://pt.linkedin.com/pulse/sound-branding-influência-de-suas-estratégias-na-mente-tiago-taurian
Vásquez, R. (2007). Identidade de marca, gestão e comunicação. https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138952/134300
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.