A Publicidade politicamente correta - Inclusão e diversidade nas estratégias de marketing e comunicação publicitárias

Estudo de caso - United Colors of Benetton

Authors

  • Maria Miguel Rachinhas Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5079

Keywords:

Advertising, Political Correctness, United Colors of Benetton, Communication, Marketing, Inclusion

Abstract

Today's society is more receptive to living in a diverse and inclusive environment, where the barriers that once kept minorities out are finally dissipating. Taking advertising as a starting point, I will call "politically correct" the one that meets the standards expected by society, with the idea that the term will change, since "political correctness" varies depending on people, culture, and time. It is possible to make the bridge to inclusive advertising, i.e., advertising that brings together values that meet the awareness and against prejudice and stereotypes, bridging this idea with the case study of United Colors of Benetton, a brand whose campaigns aim at diversity and inclusion.

References

Bemposta, M. (2021) Publicidade Inclusiva Para o Público Infantil: Representatividade Da Criança Com Deficiência [Dissertação de Mestrado, IADE] Repositório IADE: https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/38216/2/DissertacaoTrabalho%20Final_Mestrados_Maria%20Bemposta.pdf

Domingues, P. (fevereiro, 2018) Aula de história: o regresso de Oliviero Toscani para Benetton. Vogue. https://www.vogue.pt/aula-de-historia-o-regresso-de-oliviero-toscani-para-benetton

Giin, G. (fevereiro, 2019). O “politicamente correto” está matando a criatividade na publicidade? https://www.linkedin.com/pulse/o-politicamente-correto-est%C3%A1-matando-criatividade-na-gabriela-campos/?originalSubdomain=pt

Pacheco, J. (dezembro, 2021) “Cada pessoa é uma obra de arte” Grande Entrevista a Oliviero Toscani. Expresso. https://expresso.pt/cultura/2021-12-26-Cada-pessoa-e-uma-obra-de-arte.-Grande-entrevista-a-Oliviero-Toscani-2f1f0225

Toscani, O. (fevereiro, 2018) “Aula de História: o regresso de Oliviero Toscani para Benetton. Vogue. https://www.vogue.pt/aula-de-historia-o-regresso-de-oliviero-toscani-para-benetton

Published

2023-06:-26

How to Cite

Rachinhas, M. M. (2023). A Publicidade politicamente correta - Inclusão e diversidade nas estratégias de marketing e comunicação publicitárias: Estudo de caso - United Colors of Benetton. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5079