The Importance of Brand Activation for Generation Z

Authors

  • Carolina Anahory Neto ISCAP Politécnico do Porto

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5058

Keywords:

Brand Activation, Generation Z, Youth, humanization, self branding, digital, people as brands, brands as people., Communication, Companies, Future

Abstract

In the current highly competitive market scenario, brand activation becomes essential to differentiate companies and establish significant connections between the brand and consumers, especially the younger generation. This article presents a critical analysis of some relevant data on brand activation regarding Generation Z, offering a broad view of the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of this process. The aim is to understand the relationship between this socio-demographic segment and brands, both in the present and in the future, where the convergence between the online and offline environments will become increasingly relevant and promising.

References

Correia, M. S. C.. (2017). As Lifestyle Brands e a Geração Z - Estudo de Caso: Mojobrands Brand Lifestyle. Acedido a 11/04/2023. Disponível em https://repositorio.ucp.pt/bitstream/10400.14/36117/1/201699400.pdf

Ferver. (s.d.). Geração z: como a sua marca pode se comunicar com ela. Acedido a 11/04/2023. Disponível em https://ferver.com.br/geracao-z-como-a-sua-marca-pode-se-comunicar-com-ela/

Gralheiro, A. d. V.. (2015). O papel dos eventos ao vivo na estratégia de ativação de marca. Acedido a 13/04/2023. Disponível em https://repositorio.iscte-iul.pt/bitstream/10071/10624/1/Dissertac%cc%a7a%cc%83o_AnaValeGralheiro%20%281%29.pdf

Marketeer. (2023). Compras em loja vão continuar a ser importantes para os Millennials e a Geração Z. Acedido a 13/04/2023. Disponível em https://marketeer.sapo.pt/compras-em-loja-vao-continuar-a-ser-importantes-para-os-millennials-e-a-geracao-z/

MarketShow. (2021). Ativação de marca - O que preciso de saber em 2021?. Acedido a 13/04/2023. Disponível em https://marketshow.pt/ativacao-de-marca-2021/

Meir, J.. (2017). As 6 características fundamentais da Geração Z. Acedido a 14/04/2023. Disponível em https://www.consumidormoderno.com.br/2017/09/22/caracteristicas-fundamentais-geracao-z/

Milenar. (s.d. a). Geração Z - Estudo de tendências 2021. Acedido a 14/04/2023. Disponível em https://www.milenarmedia.pt/wp-content/uploads/2021/04/Milenar_EstudoGERZ.pdf

Milenar. (s.d. b). Geração Z - Estudo das tendências digitais. Acedido a 14/04/2023. Disponível em https://www.milenarmedia.pt/geracao-z-e-o-mercado/

Wonders, A.. (2018). Ativação de marca: tudo o que você precisa saber para inovar. Acedido a 14/04/2023. Disponível em https://alicewonders.ws/blog/2018/12/11/ativacao-de-marca-tudo-o-que-voce-precisa-saber-para-inovar/

Published

2023-06:-26

How to Cite

Anahory Neto, C. (2023). The Importance of Brand Activation for Generation Z. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5058