Society in the digital era: influencers and their followers

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5053

Keywords:

influencers, Storytelling, Consumption, Behavior, Social Media, Digital Marketing

Abstract

In the digital world, social recognition is measured by the number of followers in social media as digital influencers are an extreme valuable tool since they can reach a vast audience. Also, they have the advantage of working with “their” followers, people that has chosen them and that considers their opinion reliable and important.

The pandemic caused the arising of new influencers e took this concept to another level. They were forced to adapt their digital content to their target audience as storytelling was brought up as a strategy to emotionally connect with the consumer.

This article intends to analyze the role influencers have on social media and how they persuade their followers in their purchase intentions.

References

Agência de influenciadores digitais. (2020). Influenza. https://www.influenza.pt/agencia-influenciadores-digitais/

Aguiar, A. (17 agosto 2018). Instagram: saiba tudo sobre esta rede social! https://rockcontent.com/br/blog/instagram/

ANM. (17 março 2021). A importância do Storytelling e do Branding emocional. https://anmconnection.pt/blog/post/a-importancia-do-storytelling-e-do-branding-emocional

Azevedo, J. (s/d). Entenda sobre os influenciadores digitais e seu impacto nas decisões de consumo e no mercado. https://bagy.com.br/blog/influenciadores-digitais-e-seu-impacto-nas-decisoes-de-consumo/

Bárbara Parada acusada de fraude: “bastante cuidado com a publicidade que ela está a fazer”. (15 março 2023). Inflocul.https://infocul.pt/barbara-parada-acusada-de-fraude-bastante-cuidado-com-a-publicidade-que-ela-esta-a-fazer/

Cunha, M. (25 janeiro 2022). Human to Human (H2H) Marketing and the new business orientation. https://www.softway.net/blog/human-to-human-h2h-marketing-and-the-new-business-orientation/1234/

Dias, L. (7 abril 2016). Storytelling e Marketing. https://knoow.net/cienceconempr/marketing/storytelling-e-marketing/

Ferreira, C.F. (7 março 2023). Influencer marketing vale 20 milhões de euros em Portugal. https://eco.sapo.pt/2023/03/07/influencer-marketing-vale-20-milhoes-de-euros-em-portugal/

Gusmão, A. (20 abril 2022). Afinal, o que faz um digital influencer? Descubra agora! https://rockcontent.com/br/blog/o-que-faz-um-digital-influencer/

Instagram. (s/d). https://www.instagram.com/ consultado a 14 abril de 2023 em https://www.instagram.com/

Moraes, D. (18 março 2020). Entenda o que é tráfego orgânico e por que ele é essencial para sua estratégia online. https://rockcontent.com/br/blog/o-que-e-trafego-organico/

Mota, I. (2022). O Impacto da Pandemia na Utilização das Redes Sociais. Mestrado em gestão. Católica Porto Business School, Universidade Católica Portuguesa.https://repositorio.ucp.pt/bitstream/10400.14/38843/1/203042832.pdf

OGLLOinfluencers. (27 jan. 2023). Influenciadores Digitais e sus impasse nas decisões de consumo. https://www.oglooinfluencers.com.br/influenciadores-digitais-e-seus-impactos-nas-decisoes-de-consumo

Paulillo, J. (s/d). Contação de histórias: bons exemplos de storytelling para se inspirar e vender mais. https://www.agendor.com.br/blog/storytelling-exemplos/

Pessoas+EY. (2 dez. 2020) A importância de storytelling na gestão de pessoas. https://eco.sapo.pt/2020/12/02/a-importancia-de-storytelling-na-gestao-de-pessoas/

Portugal já superou os 20 milhões de euros de investimento em influencers. (8 março 2023). Grande Consumo. https://grandeconsumo.com/portugal-ja-superou-os-20-milhoes-de-euros-de-investimento-em-influencers/

Possas, L. (29 março 2022). Consumidores Digitais: saiba mais sobre esse novo perfil de Cliente e como conquistá-lo. https://peepi.com.br/blog/consumidores-digitais/

Quanto ganham, afinal, as influencers portuguesas com o instagram?. (30 abril 2022). Máxima. https://www.maxima.pt/celebridades/detalhe/quanto-ganham-afinal-asinfluencers-portuguesas-com-o-instagram

Ribeiro, P. (2020). O Poder dos Influenciadores Digitais na Escolha de Produtos de Cuidado de Pele. Tese de Mestrado. Faculdade de Economia da Universidade do Porto. https://sigarra.up.pt/fep/pt/pub_geral.show_file?pi_doc_id=267330

TikTok, (s/d). https://www.tiktok.com/ consultado a 14 abril 2023 em https://www.tiktok.com/

Ventura, L. (23 março 2023). Qual é a pessoa mais seguida no Instagram?

https://olhardigital.com.br/2023/03/23/internet-e-redes-sociais/pessoa-com-mais-seguidores-instagram/

Published

2023-06:-26

How to Cite

Aleixo Garcia, A. (2023). Society in the digital era: influencers and their followers. The Trends Hub, (3). https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5053