Storytelling- Engaging and winning over consumers through storytelling
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi3.5032Keywords:
storytelling, Consumers, involvement, brands, communication, competitionAbstract
Today's consumer is no longer yesterday's consumer. The evolution in the different areas of consumption is fast. Technology advances every day, bringing different ways to obtain the same result. Organizations and brands are incessantly searching for new tools, to generate more leads and more emotional integration with them. In this article I try to deconstruct, the essence of the word storytelling and what it seeks to add in today's consumers. Consumers more informed and more demanding about brands and their real interests. Will we, communication professionals, be able to re-engage our consumers through this tool?
References
Dias, L. A. P. (2017). O digital storytelling como técnica de marketing: os casos Repetto, Carel e Josefinas (Doctoral dissertation).
Cogo, R. (2020). Storytelling: as narrativas da memória na estratégia da comunicação. Aberje Editorial.
de Freitas, L. R., & Brener, J. (2018). Storytelling: histórias que deixam marcas. Revista Eletrônica Ciências Empresarias, 10(14).
Lambert, J., & Hessler, B. (2018). Digital storytelling: Capturing lives, creating community. Routledge.
Magalhães, A. C. C. (2014). Storytelling como recurso comunicacional estratégico: construindo a identidade e a imagem de uma organização. Organicom, 11(20), 93-106.
Palacios, F., & Terenzzo, M. (2016). O guia completo do Storytelling (Vol. 1). Alta Books Editora.
Rocha, M. D. S. (2019). As estratégias de storytelling no branding: mais do que contar histórias é fazer histórias. Um case da marca Red Bull. Obtido em https://repositorio.ucs.br/11338/5681
Rocha, M. D. S. (2019). As estratégias de storytelling no branding: mais do que contar histórias é fazer histórias. Um case da marca Red Bull. Obtido em https://repositorio.ucs.br/11338/5681
Rodriguez, M. (2020). Brand storytelling: Put customers at the heart of your brand story. Kogan Page Publishers.
Santos, É., & Bichaco, J. (2018). Storytelling: a persuasão das histórias na publicidade. Simgeti (Simpósio Mineiro de Gestão, Educação, Comunicação e Tecnologia da informação. http://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/317
Teixeira, J. (2019). Publicidade e storytelling: a força de uma metáfora numa linguagem de poder. Obtido de https://hdl.handle.net/1822/62455
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.