Communicating Tourism in Portugal post-Covid-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34630/tth.vi2.4705

Keywords:

Tourism, Covid-19, Communication, Safety, Target, Impact

Abstract

The pandemic of Covid-19 conditioned one of the most important sectors of any country, Tourism. In this article, I present an analysis of the communication of tourism entities in Portugal during the pre-pandemic and post-pandemic period, offering an insight into how Covid-19 forced Portuguese hotel chains to reinvent themselves and deal with the health risks and restrictions in place. Portuguese tourism communication was then surrounded by new challenges and new paradigms to which it adapted, as well as to a new public.

References

Barbosa, M. F. (outubro de 2020). As estratégias de comunicação digital dos portais Visit Portugal e Visit Lisboa para a promoção do turismo gastronómico em Portugal. p. 26 e 27. (Dissertação de Mestrado em Turismo e Comunicação da Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril) Obtido de https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/35729/1/2020.04.014_.pdf

Gomes, B. S. (abril de 2021). O Impacto do Novo Coronavírus (COVID-19) na Hotelaria através da perspetiva dos Colaboradores. p. 43. (Dissertação de Mestrado em Turismo e Hospitalidade da Universidade Portucalense) Obtido de http://repositorio.uportu.pt:8080/bitstream/11328/3566/1/exemplar_1702.pdf

Pinto, C. (02 de agosto de 2021). Cientistas analisam os impactos da Covid-19 na atividade turística mundial. pp. https://noticias.uc.pt/artigos/cientistas-analisam-os-impactos-da-covid-19-na-atividade-turistica-mundial/.

TravelBI. (2019). Relatório de Turismo em Portugal . Obtido de file:///C:/Users/beasa/Downloads/Turismo%20em%20Portugal%20-%202019%20(1).pdf

TravelBI. (2020). Relatório de Turismo em Portugal. Obtido de file:///C:/Users/beasa/Downloads/Turismo%20em%20Portugal%20-%202020.pdf

Turismo de Portugal. (2020). Obtido de https://www.visitportugal.com/pt-pt/content/covid-19-medidas-implementadas-em-portugal

Visit Portugal. (s.d.). Projetar Portugal. Obtido de http://www.turismodeportugal.pt/pt/o-que-fazemos/promover-destino-portugal/Paginas/default.aspx

Visit Portugal. (s.d.). Promoção do destino. Obtido de http://www.turismodeportugal.pt/pt/quem_somos/Organizacao/information-hub-mne/Paginas/plataformas-e-materiais-de-comunicacao.aspx

Published

2022-07:-01

How to Cite

Sousa, B. (2022). Communicating Tourism in Portugal post-Covid-19. The Trends Hub, (2). https://doi.org/10.34630/tth.vi2.4705

Issue

Section

Artigos