(IM)PERFEIÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.34630/tth.vi2.4681Keywords:
Imperfection, Society, Culture, Social Media, Brands, CommunicationAbstract
In recent years, we have witnessed a debate that is questioned as intrinsic to people: What is the culture of perfection? This topic has been widely debated as to its influence in our lives, since we live in a world socially marked by standards and routines that are imposed on us. This article will address the two topics where its relevance becomes greater: social networks and the business environment. Thus, I ask myself something to which we all seek an answer: do we live to eternally maintain a paradigm or to change it depending on the times that move forward?
I present a critical opinion about the mentioned topics, leading the readers to make an involuntary reflection about the society we live in.
References
Barros, L. (8 de Julho de 2020). Inclusão racial nas empresas e o papel do RH. Obtido de Tangerino: https://tangerino.com.br/blog/gestao-de-pessoas/inclusao-racial-nas-empresas/
Costa, M. (1 de outubro de 2020). Pips Bazaar é a nova plataforma da Pipoca Mais Doce que reúne 150 marcas portuguesas. Obtido de Sapo: https://magg.sapo.pt/moda/artigos/pips-bazaar-pipoca-mais-doce-marcas-portuguesas
Desconhecido. (12 de setembro de 2019). Psicanálise Clínica. Obtido de Aceitação: o que é, qual a importância de se aceitar?: https://www.psicanaliseclinica.com/aceitacao-2/
Desconhecido. (29 de novembro de 2021). Obtido de Revista ABM + Saúde: https://www.revistaabm.com.br/blog/a-pressao-por-perfeicao-causada-pelas-redes-sociais-pode-afetar-a-qualidade-de-vida-das-pessoas
Desconhecido. (30 de dezembro de 2021). Tendências empresariais: o que 2022 nos reserva. Obtido de Negocios: https://www.jornaldenegocios.pt/negocios-em-rede/altice-empresas/detalhe/tendencias-empresariais-o-que-2022-nos-reserva
Hotmart. (24 de agosto de 2017). Obtido de Digital influencer: what is it, how much can you earn and how to become one?: https://hotmart.com/en/blog/become-digital-influencer
Leite, J. (19 de abril de 2022). JUP. Obtido de A REALIDADE DOS ESTEREÓTIPOS E DOS RÓTULOS: https://www.juponline.pt/opiniao/artigo/43708/realidade-dos-estereotipos-dos-rotulos.aspx
Marketeer. (25 de maio de 2022). Marketeer. Obtido de Pipoca Mais Doce é a influenciadora que os portugueses mais reconhecem: https://marketeer.sapo.pt/pipoca-mais-doce-e-a-influenciadora-que-os-portugueses-mais-reconhecem/
Santos, M. (2018). O poder dos Influenciadores Digitais de Moda: o olhar do consumidor sobre ações influenciadoras remuneradas e orgânicas. Repositório Comum, 151. Obtido de O poder dos influenciadores digitais de moda: o olhar do consumidor sobre as ações influenciadoras remuneradas e orgânicas: https://comum.rcaap.pt/bitstream/10400.26/28846/1/Dissertação%20Mª%20Santos.pdf
Vilhena, J. d., Medeiros, S., & Novães, J. d. (2005). A violência da imagem: estética, feminino e contemporaneidade. Revista Mal Estar e Subjetividade.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 The Trends Hub
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.