Disinformation and Media: Thematic analysis of fact-check cases studies by international News Agencies
DOI:
https://doi.org/10.34630/ctdi.vi.4532Palavras-chave:
Desinformação, Mídia, Agências de notícias, Verificação de factosResumo
News Agencies and fact-checking goals:
• What do they fact-check ?
• Which topics do the verify ?
Methodology
• Selection of 10 news per agency
• No time time limit
• Reuters News seems stopped on Feb-2020
• Content Analysis of their websites
Conclusions
• All of them analyse news differently and qualitative analysis seems better
than other
• There is no guidance on what do they check and publish
• Télam educates is audiences through tools -> media literacy on site
• DPA indicates that images are verified starting form reverse news
• Future research → a more consistent datase
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2022 Actas do Encontro de Ciências e Tecnologias da Documentação e Informação
Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0.